سفارش تبلیغ
صبا ویژن

منبر سیاسی

قیام عاشورا 1

انقلاب اسلامی، فرصتی برای عاشورایی شدن

مقام معظم رهبری : ما چند سال به حادثه ی عاشورا نگاه کردیم گفتیم : « یَا لَیْتَنِی کُنْتُ مَعَکُمْ فَأَفُوزَ فَوْزا عَظِیماً». چقدر ما از دور، حسین بن علی علیه السلام را تماشا کردیم؛ چقدر از دور دستی بر آتش گرفتیم؛ چقدر آرزو کردیم در خط اسلام می بودیم، همت می کردیم، کمک می کردیم و فداکاری می کردیم، آیا وقت آن نرسیده است که ما همه ی آن آرمانها و آرزوها را در خود تجربه کنیم، ایمان خود را بیازماییم، موضع درست خود در این طبقه بندی و گروه بندی پیدا کنیم؟ 8-8-1357

ادامه مطلب...

دستاوردهای داخلی دفاع مقدس 1

مهم‌ترین دستاوردهای داخلی دفاع مقدس عبارتند از :
1. اعتماد به نفس و خودباوری
از برکات مهم دفاع مقدس، تقویت اعتماد به نفس و خودباوری بوده است. ما در کوران دفاع مقدس به این نتیجه رسیدیم که باید خود را باور کنیم و با تکیه بر توانمندی‌های خود ـ به ویژه جوانان خداجو ـ کشور را اداره نماییم. تأثیر این خودباوری، بعد از جنگ در عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فناوری‌های نوین دفاعی، نمود فزاینده‌ای داشت.
در جنگ و دفاع مقدس هشت ساله،‌ به این نتیجه رسیدیم که باید بر روی پای خود بایستیم و به این خودباوری دست یافتیم که، می‌توان سالیان سال علیه تمامی قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها مبارزه کرد؛ همچنان که حضرت امام(ره) فرمودند: «ما در این جنگ،‌ اُبهت دو قدرت شرق و غرب را شکستیم.»

ادامه مطلب...

دلائل پذیرش قطعنامه 598

دلائل پذیرش قطعنامه 598 از سوی ایران :
مهمترین عوامل در پذیرش قطعنامه 598 از سوی جمهوری اسلامی ایران را می‌توان به شرح زیر خلاصه کرد:
1 ـ تغییر استراتژی حمایت مستقیم از صدام، تحت پوشش حفظ صلح و امنیت بین‌المللی در خلیج‌فارس:
یعنی اگر صدام به هر کاری بر خلاف موازین بین‌المللی دست بزند، چون در شرایط جنگی است مورد سؤال قرار نمی‌گیرد. از این رو بعد از قطعنامه 598 می‌بینیم وقتی کشتی استارک امریکایی به وسیله بمب‌افکن ارتش عراق صدمه می‌بیند، صدام از امریکا پاداش می‌گیرد و به جای واکنش منفی، می‌گویند چون منطقه خلیج‌فارس آرام نیست این پیشامدها طبیعی است و ضربه‌ای را که صدام به آنها زده به خرج ما حل و فصل می‌کنند و راه حل آن را قبول قطعنامه می‌دانند

ادامه مطلب...

اهداف صدام در تحمیل جنگ

مهمترین اهداف صدام در تحمیل جنگ هشت ساله

هر سال درهفته دفاع مقدس این سؤال به ذهن می رسد که با چه معیاری باید نتیجه جنگ تحمیلی را مورد ارزیابی و قضاوت قرار داد؟ در جواب باید گفت که معیار اصلی در ارزیابی جنگ، در معادله «هدف- نتیجه» قابل ارزیابی است. براین اساس اهداف رژیم بعثی عراق در تحمیل جنگ چه بود و چه نتیجه‌ای در بر داشت؟

ادامه مطلب...