سفارش تبلیغ
صبا ویژن

منبر سیاسی

آثار عظیم تقویت توان دفاعی جمهوری اسلامی

بسم الله الرحمن الرحیم

پروردگار متعال در آیه 60 سوره انفال می فرماید : وَاَعِدُّوا لَهُمْ مَااسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِباطِ الْخَیْلِ هر چه در توان دارید براى رویارویى با دشمن تجاوزکار از نیرو و مرکب‏هاى آماده فراهم سازید.

مفسرین نیرو را به دو دسته نیروی سخت و نیروی نرم تقسیم کرده اند:

الف – نیروی سخت عبارت است از« ابزار جنگ » و« نیروهای ورزیده و جنگاور»

ب- نیروی نرم هم عبارت است از الگوی فکری ، اتحاد و یکپارچگى، اعتماد به خدا و تلاش و کوشش در راه کسب رضایت الهی .

بنابراین هر زمانی که  دشمن توان رزمی و دفاعی مسلمین و همچنین توان مادی و معنوی آنها را ضعیف ببیند و احساس کند که آنان قدرت دفاع از کشور و سرمایه های مادی و معنوی خود را ندارند به آنها حمله خواهد کرد چه این حمله به مرزهای جغرافیایی (جنگ سخت) باشد و چه به مرزهای معنوی و سرمایه های اجتماعی آنها (جنگ نرم).

خداوند در آیه 102 سوره‌ی نساء می‌فرماید: « وَدَّ الَّذِینَ کَفَرُواْ لَوْ تَغْفُلُونَ عَنْ أَسْلِحَتِکُمْ وَ أَمْتِعَتِکُمْ فَیَمِیلُونَ عَلَیْکُمْ مَّیْلَةً وَاحِدةً  » اگر از دفاع و از سرمایه‌ها ی مادی و معنوی خود غافل شویم، آن‌گاه ، یورش ناگهانی و شبیخون دستجمعی دشمن برای شهر و دیار و مکتبی که هیچ مرزبانی برای پاسداری ندارد، آسان و میسور خواهد بود ؛ پس در جمهوری اسلامی هر عملی که هوشیاری مومنین را از بین ببرد، ممنوع است!

مقام معظم رهبری می فرماید قرآن ما را به وحدت توصیه کرده است. قرآن ما را تهدید کرده است که اگر اتحاد و همبستگی خودتان را از دست بدهید، آبرو و هویت و قدرت شما نابود خواهد شد.1

وقتی اختلاف پیدا شد، وقتی تفرقه پیدا شد، وقتی نسبت به هم سوءظن وجود داشت، وقتی یکدیگر را خائن دانستیم، طبیعی است که با هم همکاری نخواهیم کرد. همکاری هم اگر بکنیم، با هم صمیمی نخواهیم بود. این همان چیزی است که آن دشمن دنبال اوست.2

اولین اثر تفرّق این است که باطن انسان را تهی می‌کند؛ «و تذهب ریحکم»؛ معنویت، طراوت، قدرت، شکوه و عظمت ائتلاف ملی را در هم می شکند ،ما باید این درس را در درون کشور خود رعایت کنیم.3

اگر این درس الهی را با گوش و دل بشنویم و عمل کنیم وعده ی الهی چه خواهد بود؟

1- تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ : آمادگی شما دشمنان خدا را می ترساند. شیاطین ، مشرکان ، منافقان و کفار از جمله مصادیقی هستند که در قرآن به عنوان دشمنان خدا معرفی شده است.

 2- تُرهِبونَ بِهِ َ..عَدُوَّکُم  : آمادگی شما دشمنانتان را می ترساند. دشمنان جمهوری اسلامی در درجه‌ى اول، آمریکا و صهیونیسم  ودر درجات بعدی زورگویان عالم، استعمارگران، مستبدان بین‌المللی، دیکتاتورهای ظالم و خشن و همچنین مرتجعین وابسته‌‌ی به نظام استکبار و سلطه می باشد (البته امروزه دشمنان خدا و دشمنان جمهوری اسلامی مصادیق واحدی دارند).

3- تُرهِبونَ بِهِ َ ...آخَرینَ مِن دونِهِم لا تَعلَمونَهُمُ اللَّهُ یَعلَمُهُم : دسته سوم ازدشمنان کسانی هستند که بظاهر و در عرصه دیپلماتیک خود را دوست و همراه جمهوری اسلامی معرفی می کنند ولی این خداوند است که از دشمنی آنها آگاه است و آمادگی دفاعی ایران اسلامی آنها را هم از هرگونه تعرض ناگهانی باز میدارد.

از نظر مقام معظم رهبری دشمن سه هدفِ مرحله‌ای و مقطعی را تعقیب می‌کند:

 اوّل، عبارت است از تخریب وحدت ملی؛ اینکه یکپارچگی ملت ایران را بشکنند و تخریب کنند. دوم، تخریب ایمان و باورهای کارساز در دل مردم؛ یعنی به تخریبِ ایمانها و باورها و اعتقاداتی که این ملت را از یک ملت عقب افتاده‌ی توسری‌خور، به یک ملت پیشرو و شجاع و میداندار در دنیا تبدیل کرد، می پردازند.

سوم، تخریب روح امید و تخریب آینده در ذهن مردم. 4

براین اساس هرگونه آمادگی دفاعی در عرصه جنگ سخت و نرم دشمن به مثابه شمشیر ذوالفقار حیدر است که از یک طرف دشمنان را از طمع به جمهوری اسلامی نا امید کرده واز طرف دیگر دوستان را خوشحال و به وعده های الهی امیدوار می کند.

ما هم امیدواریم  که به قول امام المسلمین این درس در عمل مدنظر همه نیروهای تاثیرگذار در جامعه و عامه مردم مومن و معتقد این کشور امام زمان علیه السلام قرار گیرد.

حسین آخوندی ممقانی

1- (6-2-84) 2-( 23-2-88) 3- 2(-12-81 و 25-9-80) 4- (26-9-78).